Direktlänk till inlägg 10 februari 2020

Välkommen till min blogg

Av swedishmillion - 10 februari 2020 10:15

Jag tänkte börja med en kort presentation av vem jag är och varför jag har skapat den här bloggen.

Jag vill på något sätt inte avslöja vem jag är då jag känner att jag vill att mina läsare ska bli med medvetna av vilka resurser vi har gömda i vår vardag och hur man ska göra för att ta till vara på dom på bästa sätt. Jag är en person med ett väldigt vanligt, underbetalt jobb. Jag har som dom flesta en del lån. Jag lever tillsammans med man och småbarn. Min tanke är att min familj ska få bli lite av ett experiment. Jag har tänkt att lägga upp vad jag gör i min vardag för att spara/tjäna eller använda vår ekonomi på ett bra sätt för att så småningom kunna spara till familjens första miljon. Jag har räknat med att det kommer att ta några år men hur länge är helt beroende på hur vi i familjen agerar. Vi lever ett väldigt bra liv med otroligt mycket saker. T.ex så har jag kläder till mitt barn i 3 år utan att behöva tänka på att köpa något sådant.
Vi bor på en gård med otroliga resurser som kött och ägg. Vi har väldigt goda odlingsmöjligheter vid säsong som jag tänkte utnyttja till max. Jag kommer att skriva ut olika papper som jag kommer att skriva ner allt i minsta detalj om utgifter/inkomster. Jag kommer att dela med mig om en bild på detta om det skulle vara intressant att följa med på den här resan. Jag kommer att dela med mig av mina bästa tips när det kommer till mat, bakning och redovisa för er varje månad hur det har gått och vad vi kan göra annorlunda till nästa gång. Allt för att alla ska kunna lära sig på det här. Häng med på min resa till miljonen.

Varmt välkomna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av swedishmillion - 1 oktober 2020 14:59

Hej mina vänner! Länge sedan det hände något här. I det verkliga livet händer det en hel del. Jag har gjort så mycket och planerar för fullt inför framtiden. Jag försöker jobba trotts att min utmattning gör sig påmind allt för ofta. Jag försöker ä...

Av swedishmillion - 20 mars 2020 09:18

Hej alla! Det va länge sen sist. Det händer ju rätt mycket i vår lilla värld just nu. Ett envist virus som kan ge fruktansvärda konsekvenser. Vi ser dödsfall, ekonomiska kriser, slutsålda varhuhandel m.m. Det är ganska skrämmande när man tänker hur ...

Av swedishmillion - 10 februari 2020 11:28


Dagens tips som jag använder mig av väldigt mycket är att panta flaskor. Jag upplever att allt fler inser att panta faktiskt är bra. Men det är ju bara pengar som man får tillbaka som man redan har lagt ut på flaskorna. Jag har tur som har anhöriga s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards